A márka története
Alapítás éve: 1865.
Központ: London, Nagy Britannia
Thomas Burberry textilkereskedőként kezdte pályafutását; majd saját üzletét 21 évesen alapította meg 1856-ban. S noha ma már a hangsúly a stíluson és a designon van, akkoriban még a funkcionalitás volt a legfontosabb a ruhadarabok tervezése során. Valószínűleg ez lehet az oka annak, hogy Roald Amundsen Burberryben hódította meg a Déli Sarkot és a rendkívül tartós anyagok Ernest Shackletont is segítették Antarktisz-expedíciója során 1914-ben. Az alapító innovativitását mutatja, hogy a gabardin és a második világháborúban a katonák által használt viharkabát is a Burberry fejlesztése. A ruhadarab már-már a korszak jelképévé lépett elő, gondoljunk csak a háborús filmek alakjaira, vagy Humphrey Bogartra a Casablancában.
Az 1920-as évek óta a kockás anyag a brit márka jól felismerhető névjegye, azonban ma már nem csupán ez a motívum jelenik meg a ruhák, cipők, táskák kínálatában, mint volt az korábban.
A Burberry termékek kiválóan ötvözik a funkcionalitást, eleganciát, hagyományokat és a divatot.
Emma & Burberry
● 2009 ősz/tél
Emma 19 éves volt amikor A Burberry felkérte hogy legyen a 2009-ben az őszi/téli kollekció reklámarca. Emmának ez volt az első nagy divat kampánya.
Miért Emmát választották?
Christopher Bailey, A Burberry verető kreatív igazgatója ezt mondta:
"Ismertem és csodáltam Emma Watsont egy jó ideje, ő volt a nyilvánvaló választás a kampányhoz, ő egy klasszikus szépség, nagyon karakteres. Emma a Burberry család része, dolgoztunk már vele sok más dolgon. Ő az egyik új brit ikon."
A fotós Mario Trestinovolt, aki beszélt a képekről:
"Azt akartam hogy a képek tükrözzék a gazdag történelmét és modernitását a Burberry márkának, amely ugyanakkor tükrözi a csendes szépséget, időtlenséget és erőt, amely különösen fontos ma."
Fotózás: A kampányban szereplő 5 fiú, Tom, Charlie, Douglas, Nick és Tom, a filmes világból érkeztek, a zene és a művészet adja meg a képek igazi Britt hozzáállást. Emma bája , inteligenciája és briliáns humora az egész fotózást olyanná tette mint egy pikniket a Temzén.
A Burberry kampány miatt Emma nagymamája volt a legizgatottabb.
"Már alig várom, hogy láthassam a képeket".
Bemutatás: kollekciójukat a londoni divathéten mutatták be 2009 szeptemberében.
● 2010 tavasz/nyár
kulisszák mögötti videó | képek
Emma teljesen fel volt villanyozva, hogy újra ő lesz a Burberry arca a 2010-es tavaszi/nyári kollekciónál.
A Burberry vezető kreatív igazgatója, Christoper Bailey beszélt az új kampányről:
"Ez a kampány ünnepli az örökségünket és a mi időtlen Burberry ikonjainkat. A képek energiája és a dinamikus szereposztás visszatükrözik a Burberry fiú és lány különböző hozzáállásait és kifejezéseit."
Miért Emmát választották?
Megint Emmával dolgoztunk akinek van egy klasszikus, könnyed szépsége és hihetetlenül tehetséges. Emma mellett van még nény brit fiúnk: Emma öccse, Alex Watson, Matt Gilmour, Max Hurd és George Craig.
"Mindig arról beszélünk, hogy milyen móka elkészíteni ezeket a képeket és én szerettem volna megragadni az izgalmaz amit érzel a fotózáson, amikor ezek a különböző személyiségek talákoznak. Mario fotózott és videót is készített tehát az energiák egy részét meg tudjuk osztani a szélesebb közönséggel is"
Fotóztak egy készletet Londonban, a fényképek megmutatják a Burberry divatgyüjtemények közül hármat Prorsumöt, Londont és Britet, mindent Christophet Bailey tervezett. Emma:
" Ez nagyon szokatlan volt nekem. Annyira jó volt újra látni Mariót és Christophert. Nagyon büszke vagyok a képekre"
* saját fordítás
|